Zakaj je tlak v klimatski napravi pomemben?

Klimatski sistem temelji na krogu hladilnega sredstva, v katerem potekajo kompresijski in ekspanzijski procesi, ki jim sledi izmenjava toplote. Sistemski tlak ima ključno vlogo pri pravilnem delovanju teh procesov. Previsok tlak lahko povzroči pregrevanje sistema, poškodbe kompresorja ali kondenzatorja. Premajhen tlak povzroči zmanjšanje hladilne zmogljivosti, poleg tega pa lahko v sistem pritegne zrak ali vlago, kar povzroči korozijo in druge poškodbe.
Tlak v klimatizacijskem sistemu je odvisen od vrste hladilnega sredstva (R134a ali R1234yf), temperature okolice in obremenitve sistema (npr. hitrosti ventilatorja).

Okvirne vrednosti tlaka:

Nizki tlak (nizkotlačna stran – po ekspanziji medija):
Pri temperaturi okolice 20-25 °C: 1,5-2,5 bara.
Pri višji temperaturi (30-35 °C): 2,0-3,0 bara.

Visok tlak (visokotlačna stran – po kompresiji hladilnega sredstva):
Pri temperaturi okolice 20-25 °C: 8-12 barov.
Pri vročem vremenu (30-35 °C): 1,5 bara (pri 30-35 °C): 12-17 barov.

Ne pozabite, da se zgornje vrednosti lahko razlikujejo glede na specifikacije vozila in vrsto klimatske naprave.

Kaj pomenijo napačne vrednosti tlaka?

1. Tlak v visokotlačnem sistemu je previsok:
Vzroki: presežek hladilnega sredstva v sistemu, blokiran kondenzator ali ventilator hladilnika in nezadosten prenos toplote v kondenzatorju.
Posledice: V primeru, da je hladilnik v hladilniku vgrajen v hladilniku, je treba izločiti hladilno vodo: Preobremenitev kompresorja, nevarnost poškodb sestavnih delov sistema.

2. Prenizki tlak v visokotlačnem sistemu: Neustrezen tlak v visokotlačnem sistemu:
Vzroki: premalo hladilnega sredstva, puščanje v sistemu in poškodbe kompresorja.
Posledice: – Izguba kompresorja, ki je vgrajen v hladilno napravo, je lahko posledica poškodb: Pomanjkanje učinkovitega hlajenja.

3. Previsok tlak v nizkotlačnem sistemu:
Vzroki: Previsok tlak v tlačni atmosferi, ki je posledica previsokega tlaka: Onesnažen uparjalnik, presežek hladilnega sredstva, težava z ekspanzijskim ventilom.
Posledice: Neprimerno delovanje hladilnega sistema: Neuspešno hlajenje, prevelika obremenitev kompresorja, zamašitev vodov v sistemu.

4. Premajhen tlak v nizkotlačnem sistemu:
Vzroki: uhajanje hladilnega sredstva, nepravilno delovanje ekspanzijskega ventila in zamašitev vodov v sistemu.
Posledice: Neustrezen tlak v hladilnem sistemu: V sistemu ni hlajenja, zapora kompresorja.

Povzetek
Pravilen tlak v avtomobilski klimatski napravi je ključnega pomena za njeno učinkovito in nemoteno delovanje. Tako previsok kot prenizek tlak lahko povzročita resne tehnične težave. Zato so redni pregledi, servisiranje in skrb za tesnost sistema bistvenega pomena.