Internetno storitev, ki je na voljo na spletni strani www.easyklima.pl, upravlja družba Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, št. 18, lok. B21, Varšava, 00-410, pošta: Varšava POLJSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, osnovni kapital: PLN ; e-poštni naslov: [email protected].
1. REKLAMACIJA IZDELKA
1.1. Podlaga in obseg prodajalčeve odgovornosti do kupca, če ima prodani izdelek fizično ali pravno napako (garancija), sta opredeljena s splošno veljavnimi zakoni, zlasti s civilnim zakonikom (vključno s členi 556-576 civilnega zakonika).
1.2. Prodajalec je dolžan kupcu dobaviti izdelek brez napak.
1.3. Kupec lahko vloži pritožbo:
- pisno na naslednji naslov: ul. Solec, št. 18, prostori B21, Varšava, 00-410;
- elektronsko po elektronski pošti na naslov: [email protected].
1.4. Priporočljivo je, da kupec v opisu pritožbe navede: (1) podatke in okoliščine v zvezi s predmetom pritožbe, zlasti vrsto in datum nastanka napake; (2) zahtevo za način uskladitve izdelka s prodajno pogodbo ali izjavo o znižanju cene ali odstopu od prodajne pogodbe; in (3) kontaktne podatke pritožnika – to bo prodajalcu olajšalo in pospešilo obravnavo pritožbe. Zahteve iz prejšnjega stavka imajo le obliko priporočila in ne vplivajo na učinkovitost pritožb, predloženih z izpuščenim priporočenim opisom pritožbe.
1.5. Prodajalec se na pritožbo kupca odzove takoj, najpozneje v 14 koledarskih dneh od datuma njene predložitve. Če je kupec, ki je potrošnik, ob uveljavljanju pravic iz garancije zahteval zamenjavo stvari ali odpravo napake ali podal izjavo o znižanju cene z navedbo zneska, za katerega naj se cena zniža, in prodajalec na to zahtevo ni odgovoril v 14 koledarskih dneh, se šteje, da je bila zahteva upravičena.
1.6. Kupec, ki uveljavlja pravice iz garancije, je dolžan izdelek z napako dostaviti na naslov: ul. Solec, št. 18, prostori B21, Varšava, 00-410. V primeru stranke, ki je potrošnik, stroške dostave izdelka nosi prodajalec. Če bi bila dostava Izdelka s strani Kupca, ki je potrošnik, zaradi vrste Izdelka ali načina njegove namestitve prezahtevna, je Kupec dolžan dati Prodajalcu na voljo Izdelek v kraju, kjer se nahaja.
1.7. V skladu s 1. odstavkom 558. člena Civilnega zakonika je prodajalčeva odgovornost iz naslova garancije za Izdelek do kupca, ki ni potrošnik, izključena.
2. IZVENSODNI PRITOŽBENI IN ODŠKODNINSKI POSTOPKI TER PRAVILA O DOSTOPU DO TEH POSTOPKOV
2.1. Podrobne informacije o možnosti, da Kupec, ki je potrošnik, uporabi izvensodne postopke za obravnavanje pritožb in uveljavljanje zahtevkov, ter pravila dostopa do teh postopkov so na voljo na spletni strani Urada za varstvo konkurence in potrošnikov na naslovu: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2.2. Na voljo je tudi kontaktna točka pri predsedniku Urada za konkurenco in varstvo potrošnikov (telefon: 22 55 60 333, e-pošta: [email protected] ali pisni naslov: Na naslovu: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varšava), katerega naloga je med drugim zagotavljanje pomoči potrošnikom v zadevah v zvezi z izvensodnim reševanjem potrošniških sporov.
2.3. Potrošnik ima na voljo naslednje primere postopkov izvensodnega reševanja pritožb in pravnih sredstev: (1) zahtevek za rešitev spora pri stalnem sodišču za mirno reševanje potrošniških sporov (za več informacij glej: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) zahtevek za izvensodno rešitev spora pri deželnem inšpektorju tržne inšpekcije (za več informacij glej spletno stran inšpektorja, pristojnega za kraj poslovanja prodajalca); in (3) pomoč okrožnega (občinskega) varuha potrošnikov ali družbene organizacije, katere statutarne naloge vključujejo varstvo potrošnikov (npr. zveza potrošnikov, Zveza poljskih potrošnikov). Svetovanje je med drugim mogoče po elektronski pošti na naslovu [email protected] in na telefonski številki za pomoč potrošnikom 801 440 220 (telefonska številka za pomoč potrošnikom je odprta ob delovnih dneh od 8.00 do 18.00, cena klica po tarifi operaterja).
2.4. Platforma za spletno reševanje sporov med potrošniki in trgovci na ravni EU (platforma ODR) je na voljo na naslovu http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR je interaktivno in večjezično spletišče z enotno točko za potrošnike in trgovce, ki želijo izvensodno rešiti spor v zvezi s pogodbenimi obveznostmi, ki izhajajo iz pogodbe o spletni prodaji ali storitvi (več informacij je na voljo na spletnem mestu same platforme ali spletnem naslovu Urada za varstvo konkurence in potrošnikov: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
3. PRAVICA DO ODSTOPA OD POGODBE
3.1. Potrošnik, ki je sklenil pogodbo na daljavo, lahko v 14 koledarskih dneh odstopi od pogodbe brez navedbe razloga in brez stroškov, razen stroškov, določenih v točki. 8.8 Pravilnika. Za spoštovanje roka zadostuje, da se izjava pošlje pred iztekom roka. Izjava o odstopu od pogodbe se lahko sestavi na primer:
- pisno na naslednji naslov: ul. Solec, št. 18, prostori B21, Varšava, 00-410;
- elektronsko po elektronski pošti na naslov: [email protected].
3.2. Vzorec obrazca za odstop od pogodbe je vključen v Prilogo 2 k Zakonu o pravicah potrošnikov in je dodatno na voljo v točki. 3.11. Pravilnik o vračilih in pritožbah. Potrošnik lahko uporabi vzorčni obrazec, vendar to ni obvezno.
3.3. Odstopni rok začne teči:
- pri pogodbi, v okviru katere prodajalec dobavi izdelek, pri čemer je dolžan prenesti njegovo lastništvo (npr. prodajna pogodba) – od trenutka, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo je navedel, razen prevoznika, prevzame izdelek, in v primeru pogodbe, ki (1) vključuje več izdelkov, ki se dobavljajo ločeno, v serijah ali delih – od prevzema lastništva zadnjega izdelka, serije ali dela, ali (2) vključuje redno dobavo izdelkov za določeno obdobje – od prevzema lastništva prvega izdelka;
- za druge pogodbe – od datuma sklenitve pogodbe.
3.4. V primeru odstopa od pogodbe na daljavo se šteje, da pogodba ni bila sklenjena.
3.5. Prodajalec mora potrošniku nemudoma, najpozneje v 14 koledarskih dneh od datuma prejema potrošnikove izjave o odstopu od pogodbe, vrniti vsa plačila, ki jih je opravil potrošnik, vključno s stroški dostave Izdelka (razen dodatnih stroškov, ki izhajajo iz načina dostave, ki ga je izbral potrošnik in ni najcenejši običajni način dostave, ki je na voljo na spletni strani). Prodajalec povrne plačilo z enakim načinom plačila, kot ga je uporabil potrošnik, razen če se je potrošnik izrecno strinjal z drugačnim načinom povračila, ki potrošniku ne povzroča nobenih stroškov. Če prodajalec potrošniku ni ponudil, da sam prevzame izdelek, lahko prodajalec zadrži vračilo plačila, ki ga je prejel od potrošnika, dokler ne prejme izdelka nazaj ali dokler potrošnik ne predloži dokazila o vračilu, karkoli se zgodi prej.
3.6. Potrošnik je dolžan izdelek takoj, najpozneje v 14 koledarskih dneh od dneva odstopa od pogodbe, vrniti prodajalcu ali ga izročiti osebi, ki jo je prodajalec pooblastil za prevzem izdelka, razen če je prodajalec sam ponudil prevzem izdelka. Za spoštovanje roka zadostuje, da izdelek pošljete nazaj pred iztekom roka. Potrošnik lahko izdelek vrne na naslednji naslov: ul. Solec, št. 18, prostori B21, Varšava, 00-410.
3.7. Potrošnik je odgovoren za vsako zmanjšanje vrednosti Izdelka, ki je posledica uporabe Izdelka, ki presega tisto, ki je potrebna za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja Izdelka.
3.8. Morebitni stroški, povezani z odstopom potrošnika od pogodbe, ki jih je dolžan kriti potrošnik:
- Če je potrošnik izbral način dostave Izdelka, ki ni najcenejši običajni način dostave, ki je na voljo na spletni strani, prodajalec potrošniku ni dolžan povrniti dodatnih stroškov, ki jih je imel.
- Potrošnik nosi neposredne stroške vračila izdelka.
- V primeru Izdelka, ki je storitev, katere izvajanje se je začelo – na izrecno zahtevo potrošnika – pred iztekom odstopnega roka, je potrošnik, ki uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe po tem, ko je podal takšno zahtevo, dolžan plačati za izvajanje, ki je bilo opravljeno do odstopa. Znesek, ki ga je treba plačati, se izračuna sorazmerno s tem, kar je bilo opravljeno, ob upoštevanju cene ali nadomestila, dogovorjenega v pogodbi. Če je cena ali nadomestilo previsoko, je osnova za izračun tega zneska tržna vrednost izpolnitve.
3.9. Potrošnikova pravica do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, se ne uporablja za pogodbe:
- (1) za opravljanje storitev, če je prodajalec v celoti opravil storitev z izrecnim soglasjem potrošnika, ki je bil pred začetkom opravljanja storitve obveščen, da bo po prodajalčevi izpolnitvi izgubil pravico do odstopa od pogodbe; (2) pri kateri je cena ali plačilo odvisno od nihanj na finančnem trgu, na katera prodajalec nima vpliva in do katerih lahko pride pred iztekom roka za odstop od pogodbe; (3) pri kateri je predmet izpolnitve izdelek, ki ni predelan in je izdelan po meri potrošnika ali služi njegovim individualnim potrebam; (4) pri kateri je predmet izpolnitve izdelek, ki se hitro pokvari ali ima kratek rok uporabe; (5) pri katerih je predmet izpolnitve izdelek, dobavljen v zaprti embalaži, ki je zaradi zdravstvenih ali higienskih razlogov po odprtju ni mogoče vrniti, če je bila embalaža po dobavi odprta; (6) pri katerih so predmet izpolnitve izdelki, ki so po dobavi zaradi svoje narave neločljivo združeni z drugimi stvarmi; (7) v katerih so predmet izpolnitve alkoholne pijače, katerih cena je bila dogovorjena ob sklenitvi prodajne pogodbe, katerih dobava se lahko izvede šele po 30 dneh in katerih vrednost je odvisna od nihanj na trgu, na katera prodajalec nima vpliva; (8) pri katerih je potrošnik izrecno zahteval, da prodajalec pride k njemu zaradi izvedbe nujnega popravila ali vzdrževanja; če prodajalec opravi dodatne storitve, razen tistih, ki jih je zahteval potrošnik, ali dobavi izdelke, razen rezervnih delov, potrebnih za izvedbo popravila ali vzdrževanja, ima potrošnik pravico odstopiti od pogodbe glede dodatnih storitev ali izdelkov; (9) pri katerih je predmet dobave zvočni ali vizualni posnetek ali računalniška programska oprema, dobavljena v zaprti embalaži, če se embalaža po dobavi odpre; (10) za dobavo časopisov, periodičnih publikacij ali revij, razen naročniških pogodb; (11) sklenjenih z javno dražbo; (12) za zagotavljanje nastanitve, razen za stanovanjske namene, prevoz blaga, najem avtomobilov, gostinske storitve, storitve v zvezi s prostim časom, zabavo, športnimi ali kulturnimi dogodki, če je v pogodbi določen datum ali obdobje storitve; (13) za dobavo digitalne vsebine, ki ni zapisana na materialnem nosilcu, če se je izvajanje začelo z izrecnim soglasjem potrošnika pred koncem odstopnega roka in po tem, ko je prodajalec potrošnika obvestil o izgubi pravice do odstopa.
3.10. Določbe iz tega 8. poglavja Splošnih pogojev, ki se nanašajo na potrošnika, se od 1. januarja 2021 in za pogodbe, sklenjene od tega datuma, uporabljajo tudi za kupca ali naročnika, ki je fizična oseba in sklepa pogodbo, ki je neposredno povezana z njegovo poslovno dejavnostjo, če iz vsebine te pogodbe izhaja, da za to osebo ni poklicne narave, ki izhaja zlasti iz predmeta njegove poslovne dejavnosti, ki je na voljo na podlagi določb o Centralnem registru in informacijah o poslovanju.
3.11. Vzorec obrazca za odstop od pogodbe
(ta obrazec je treba izpolniti in vrniti le, če želite odstopiti od pogodbe)
- Naslov:
Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410
[email protected]
- S tem sporočam(*), da odstopam(*) od pogodbe o prodaji naslednjega blaga(*) od pogodbe o dobavi naslednjega blaga(*) od pogodbe o izvedbi naslednjega blaga(*)/od pogodbe o opravljanju naslednje storitve(*)
- Datum sklenitve pogodbe(*)/prejema(*)
- Ime in priimek potrošnika(-ov)
- Naslov potrošnika(-ov)
- Podpis potrošnika(-ov) (samo če je obrazec poslan na papirju)
- Datum
(*) Neustrezno podčrtajte.